מפת"ח מתמטי - משימות פתוחות לחשיבה מתמטית
תכנית מפת”ח מתמטי מקנה כלים לפתרון בעיות מתמטיות בכיתות הטרוגניות בחטיבת הביניים, תוך שימוש במשימות פתוחות.
משימות פתוחות הן בעיות מתמטיות מרובות פתרונות. פתיחוּת המשימות מאפשרת לכל תלמיד בכיתה למצוא פתרונות בהתאם לרמת הידע המתמטי שלו ובדיון כיתתי להגיע למרחבי פתרונות מלאים. רוב המשימות מלוות ביישומונים דינאמיים שמטרתם להמחיש את הסיטואציה המתוארת בבעיה, לחקור אותה ולהגיע לפתרונות שונים. רוב המשימות כוללות מדרגות המאפשרות לפשט את רמת המורכבות שלהן.
מפת”ח מתמטי מכוון לפיתוח ידע מתמטי ומיומנויות הקשורות לפתרון בעיות מתמטיות. בנוסף, יישום התוכנית פותח חלון הזדמנויות לטיפוח מיומנויות של המאה ה-21 הכוללות: גמישות מחשבתית ופתיחות לרעיונות של אחרים, חשיבה ביקורתית וחשיבה מטה קוגניטיבית, וויסות עצמי ושיתופיות, יצירתיות והתמדה.
השימוש במשימות פתוחות בהוראה תומך בעבודתם של מורים למתמטיקה ועוזר להתמודד עם ההטרוגניות של כיתה תוך התייחסות לשונוּת הקיימת בין התלמידים. כל משימה מלווה בהנחיות של גישות דידקטיות ושיטות הוראה המאפשרות גיוון בדרכי הלמידה ויצירת אווירה חיובית בכיתה. מכאן שיישום מפת”ח מתמטי בכיתות מוביל ליחס חיובי של תלמידים לשיעורי המתמטיקה, העלאת המוטיבציה ואף ההישגים שלהם.
מורים המבקשים להצטרף לפרוייקט, מתבקשים ליצור קשר דרך טופס ההצטרפות על מנת לקבל מדריך למורה וחומרים נוספים.
مهام للتلاميذ
الصفوف 7 – 8 – 9
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
בעיות מילוליות
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
الصفوف 8 – 9
גיאומטריה – מצולעים
\(\space\)
\(\space\)
שילוב של אלגברה וגיאומטריה
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
الصف 9
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
שילוב של אלגברה וגיאומטריה
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)
\(\space\)