קשרים בין זוויות וצלעות במשולש - למורה

מבנה המשימה

محتوى المهمة

משימה

במשולש ADB נתון ש: ADBD , ADB=20°.

על צלע AB בנו משולש שווה צלעות ABC, כך ש:
קודקוד C נמצא בתוך משולש ADB.

  1. מהו גודל הזווית DBC? נמקו.
  2. מהו גודל הזווית DAC? נמקו.

מדרגה

  • על מנת להגיע להכללה ניתן להתחיל בבדיקת מקרים פרטיים.
  • ניתן להיעזר ביישומון.

יישומון למשימה

  • ניתן לגרור את הקודקודים A , B, D.

יישומון למדרגה

  • ניתן לגרור את הקודקודים A , B, D.

הנחיות למורה

כיתה מומלצת

  • כיתה ט', שליש שני.

סוג המשימה

  • ריבוי תשובות בטווח מסויים.

הידע הדרוש

  • סכום זוויות במשולש.
  • במשולש, מול הצלע הגדולה, מונחת הזווית הגדולה במשולש.

מה נלמד

  • חידוד והעמקה בקשרים בין זוויות וצלעות במשולש.

הדגשים ומטרות

  • הסקת מסקנות והכללה.

דירוג אתגר מתמטי

  • הפנייה לשימוש לבדיקת מקרים פרטיים ולשימוש ביישומון.

מערך דידקטי מומלץ

  • פתיחת השיעור: הצגת המשימה והנדרש בה.
  • עבודה עצמית של התלמידים (ביחידים, בזוגות או בקבוצות). המורה יכול לנתב את התלמידים לשימוש במדרגות, או לאפשר לתלמידים להיעזר במדרגות בהתאם לרצונם.
  • דיונים כיתתיים: התלמידים יציגו את הפתרונות השונים ויסיקו מסקנות בהתאם לסעיפים השונים של המשימה.

הנחיות לפתרון

DBC+DAC=40°

DBCDAC , לכן:

גודל DAC בין 20° ל- 40° (20°DAC<40°).

גודל DBC בין 0° ל- 20° (0°<DBC20°).