זוויות במשולש - למורה

מבנה המשימה

محتوى المهمة

משימה

במשולש ABC

נתון ש: \(\measuredangle BAC=70^{\circ}\).

מה גודלה של הזווית ABC? נמקו.

מדרגה 1

  • מצאו אפשרויות שונות לגודלה של הזווית ABC על ידי בדיקת מקרים פרטיים.

מדרגה 2

  • ניתן להיעזר ביישומון.

יישומון

  • ניתן לגרור ולהזיז את הנקודות A, B, C. בהתאמה ישתנו גדלי הזוויות המסומנות.

הנחיות למורה

כיתה מומלצת

  • כיתה ח', שליש שני.

סוג המשימה

  • ריבוי תשובות בטווח מסוים.

הידע הדרוש

  • סכום זוויות במשולש.
  • אי שוויונות.

מה נלמד

  • הצגת הפתרון באמצעות אי שוויון כפול.

הדגשים ומטרות

  • הבנה שלשאלה יכולים להיות אין-סוף פתרונות, אבל בטווח מסוים.
  • רישום טווח הפתרונות בעזרת אי שוויון כפול.

דירוג אתגר מתמטי

  • הפנייה לשימוש לבדיקת מקרים פרטיים ולשימוש ביישומון.

מערך דידקטי מומלץ

  • פתיחת השיעור: הצגת המשימה והנדרש בה.
  • עבודה עצמית של התלמידים (ביחידים, בזוגות או בקבוצות). המורה יכול לנתב את התלמידים לשימוש במדרגות, או לאפשר לתלמידים להיעזר במדרגות בהתאם לרצונם.
  • דיון כיתתי: התלמידים יציגו את הפתרונות השונים ויסיקו מסקנות.

הצעות לפתרונות:

\(0^{\circ} \lt \measuredangle ABC \lt 110^{\circ}\)