אורי טוען שככל שהמספר גדול יותר, כך צריך להשתמש ביותר מילים כדי להקריא אותו.
האם טענתו של אורי נכונה? נמקו תשובתכם בעזרת דוגמאות.
דנה הביאה שלוש דוגמאות לכך שהטענה של אורי נכונה. האם ניתן להסיק מכך שהטענה של אורי נכונה תמיד? נמקו.
הנחיות למורה
כיתה מומלצת
כיתה ז'.
סוג המשימה
משימה פתוחה המאפשרת לשאול שאלות שונות.
תשובות שונות.
מדוגמאות להכללה.
הידע הדרוש
היכרות עם מספרים בייצוג העשרוני שלהם.
מה נלמד
קריאת מספרים.
הקשר בין גודל המספר בייצוג העשרוני למספר המילים שמהן הוא מורכב.
נכונות של טענה – נכונה / לא נכונה.
הדגשים ומטרות
ביסוס של קריאת מספרים.
משמעות של טענה נכונה לעומת טענה שאינה נכונה (מספיקה דוגמה אחת שאינה מתאימה לטענה כדי להפריך את נכונותה).
אפיון המשימה
שימוש בדוגמאות רבות ומגוונות.
בדיקה של טענה עבור הדוגמאות השונות.
מערך דידקטי מומלץ
שיח כיתתי שבו כל ילד מציע מספר וקורא אותו.
רישום כל המספרים בספרות ובמילים (לעודד דוגמאות עם מספרים תלת-ספרתיים ויותר, מספרים שמכילים את הספרה 0, שימוש באותן ספרות ליצירת מספרים שונים – כמו: 408, 4008, 40008).
דיון כיתתי במשמעות המדויקת של "טענה נכונה" לעומת "טענה לא נכונה". טענה נכונה – מתקיימת תמיד. טענה שאינה נכונה – מספיקה דוגמא אחת שאינה מתאימה לטענה כדי להפכה ל"טענה לא נכונה".