יחידות מידה של גדלים שונים (מספר קלוריות, משקל בגרמים).
הדגשים ומטרות
התלמיד בוחר בעצמו מה המרכיב למדידה ובאיזו יחידת מידה יביע את הגודל.
התייחסות לכל סוג של יחידת מידה בהתאם לרכיב שאותו מודדים. ערך תזונתי – נמדד ל-100 גרם ומחולק ל: מים, קלוריות, חלבונים, פחמימות, שומנים, כולסטרול, ויטמינים ועוד. מים נמדדים למשל בגרמים או בליטרים (או בסמ"ק). ויטמינים נמדדים במ"ג (אלפית של 1 גרם).
מדידת משקל התפוח – יהיה בק"ג או בגרמים.
אורך הקליפה – ניתן למדוד בס"מ או בכל יחידת אורך אחרת. האם לאותו תפוח תמיד נמדוד אורך קליפה זהה? (תלוי ברוחב הפס של הקליפה – בקליפה צרה נקבל אורך גדול בהשוואה לקליפה רחבה). האם יש קשר בין אורך הקליפה לשטח הקליפה?
מערך דידקטי מומלץ
עבודה עצמית של התלמידים – עדיף בקבוצות.
שימוש בעזרים מגוונים – בדיקה בעזרת מחשב, שימוש בפלאפון.
הצגה של הגדלים שנמדדו על ידי כל קבוצה. הסבר על אופן המדידה ועל יחידות המידה שנבחרו. דיון בהמרה של יחידות המידה.
סיכום – ניתוח התהליך שעבר על כל קבוצה (שאילת שאלות: סינון מתוך מגוון המידע הרחב את זה הרלוונטי לצרכי המשימה, מה אני רוצה למדוד? איך אני מודד? איפה אני מוצא מידע? באילו יחידות תהיה המדידה?)