שלוש נקודות - חלק ב - למורה

מבנה המשימה

محتوى المهمة

משימה

נתונות שלוש נקודות: \(A(-1,2)\space\space,\space\space B(-1,3)\space\space,\space\space C(2,2)\)

  1. מצאו את שטח משולש ABC.
  2. מצאו נקודה F כך ש: \(S_{ABC}=S_{ABF}\)
  3. האם התשובה לסעיף ב' היא תשובה יחידה? נמקו תשובתכם.

מדרגות

  • ניתן להיעזר ביישומון המצורף.

יישומון למדרגה 1

  • סמנו את שיעורי הנקודה F: השלימו את שיעור x ואת שיעור y. לחצו Enter.
  • כשהנקודה F מופיעה במערכת הצירים, ניתן לגרור אותה ולשנות את שיעוריה. שטח המשולש ABF מתעדכן בהתאם.

יישומון למדרגה 2

  • סמנו את שיעורי הנקודה F: השלימו את שיעור x ואת שיעור y. לחצו Enter.
  • כשהנקודה F מופיעה במערכת הצירים, ניתן לגרור אותה ולשנות את שיעוריה. שטח המשולש ABF מתעדכן בהתאם.

הנחיות למורה

כיתה מומלצת

  • כיתה ח', שליש שלישי.

סוג המשימה

  • ריבוי תשובות.
  • פתרון בדרכים שונות.
  • משימה המקשרת בין גאומטריה לאלגברה.

הידע הדרוש

  • סימון נקודות במערכת צירים.
  • חישוב שטח של משולש.
  • חישוב אורכי קטעים במערכת צירים המקבילים לצירים.

מה נלמד

  • מה מאפיין משולשים בעלי צלע משותפת ושטח שווה.

הדגשים ומטרות

  • התמודדות עם שאלות בעלות תשובות רבות וניתוחן, כשמתחילים עם מקרה פרטי ועוברים להכללה.
  • מציאת דרכים שונות למציאת שטח משולש ששיעורי קודקודיו נתונים.

דירוג אתגר מתמטי

  • הפניה לאפשרות להיעזר ביישומונים.

מערך דידקטי מומלץ

  • פתיחת השיעור: הצגת המשימה והנדרש בה.
  • עבודה עצמית של התלמידים (ביחידים, בזוגות או בקבוצות).
  • דיונים כיתתיים:
    • התלמידים יציגו את תשובותיהם ואת הדרכים השונות לפתרון לסעיף א'.
    • תלמידים מציגים את תשובותיהם לסעיף ב'.
    • דיון בסעיף ג' והגעה להכללה.

הצעות לפתרונות:

סעיף א'

שטח המשולש הוא 1.5 יחידות שטח.

סעיפים ב' ו-ג'

כל הנקודות על הישרים: \(x=2\space\space,\space\space x=-4\) מקיימות את הנדרש (לא כולל את נקודה C).

שלוש נקודות ב p01