סטטיסטיקה - אחוזים בונוסים - מדרגה 1
מדרגה 1
- תוכלו להתחיל בבדיקת מקרים פרטיים.
- אם x מבטא ציון של תלמיד, בטאו את הציון המתקבל בכל אחת מהאפשרויות לאחר מתן תוספת לציון.
משימה
בכיתה ישנם 25 תלמידים. כל התלמידים ניגשו לבחינה במתמטיקה.
לפניכם רשימת התלמידים והציונים שקיבלו:
שם | ציון | שם | ציון | שם | ציון | שם | ציון | שם | ציון |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
דנה | 82 | דלית | 44 | איתי | 65 | מיה | 50 | גדי | 63 |
יואב | 83 | יוסי | 56 | רותי | 56 | שירה | 78 | מיכל | 68 |
אריאל | 54 | גלעד | 90 | תמר | 63 | אלון | 70 | יעל | 80 |
חגי | 92 | נדב | 82 | נורית | 82 | ארז | 48 | ענת | 79 |
יפעת | 52 | אפרת | 97 | אלי | 70 | אמנון | 86 | יניב | 75 |
המורה החליטה להעלות את הציון של כל תלמיד באחת מהאפשרויות הבאות:
אפשרות א': תוספת של 15 נקודות.
אפשרות ב': תוספת של 20% מהציון.
אפשרות ג': תוספת של 30% מההפרש בין 100 לציון המקורי.
כל אחד מהתלמידים יכול לבחור באחת מהאפשרויות כדי להעלות את הציון שלו.
הערה: לא ניתן לקבל ציון הגבוה מ- 100.
- אפרת טענה שלא משנה באיזו אפשרות תבחר- היא תקבל 100. האם אפרת צודקת?
- גם חגי טען שלא משנה באיזו אפשרות יבחר – הוא יקבל 100. האם חגי צודק?
- לאילו תלמידים כדאי לבחור באפשרות א'? לאילו באפשרות ב'? ולאילו באפשרות ג'? נמקו תשובתכם.
- במידת הצורך, היעזרו במדרגה 2.